As soon as you open an account Bet365 will send you a 10 digit Offer Code via email. Receive Your £200 bet365 Welcome Promo Bonus plus £50 Mobile Promo

2017 Yılının Değerlendirilmesi, 2018 için Öneri Yazıları: Mustafa GAZALCI

MAKALELER

 

2017 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KARNESİ

                                                       

                                                                                             Mustafa Gazalcı

Yeni bir yıla girerken 2017 yılında ülkemiz eğitimi için, öğrenciler ve öğretmenler için kalıcı, olumlu bir gelişme olmadı. 

Tam tersine hazırlıksız, oldubittiyle yapılan düzenlemelerle bir karmaşa ve umutsuzluk yaratıldı. 

2017 yılına damgasını vuran düzenlemeler, ders programları (müfredat) ile sınav sistemlerinin değiştirilmesi oldu. 

İki değişim de oldubittiyle yapıldı. Bu değişiklikler öğrencileri, öğretmenleri, uzmanları, kamuoyunu rahatlatmadı, tam tersine kaygılandırdı. 

Cumhurbaşkanı’nın TEOG ve üniversite sınavları değişmeli demesinden sonra yetkililer, hiçbir hazırlık yapmamalarına karşın “Evet değişecek” demek zorunda kaldılar.

Ve getirilen değişiklikler sık sık değişti, yine de eskisinden daha iyi bir sistem ortaya konmadı. Merkezi sınav kalkmadığı gibi getirilen sistemle okullar nitelikli ve niteliksiz diye ikiye ayrıldı.

Bu olay da açıkça gösterdi ki Milli Eğitim Bakanlığında (MEB) bir yetki karmaşası yaşanmaktadır. Eğitimle ilgili kararları Saray mı, MEB mi vermektedir, belli değildir.

Yalnız yetki değil, uygulama karmaşası da yaşanmaktadır. Uygulamaları MEB mi yoksa eğitim işlerini üstlenmiş dinsel vakıflar ve Diyanet İşleri Başkanlığı (DİB) mı yapmaktadır belli değildir.

 

Tam bir yaz boz karmaşası yaşanmaktadır.

Ders Programlarında (müfredat) Yapılan Değişiklik:

Yeni ders programı Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz tarafından 18 Temmuz 2017’de açıklandı. 2017-2018 Öğretim Yılında 1., 5. ve 9. sınıflarda uygulanmaya başladı. Gelecek yıldan başlayarak bütün sınıflarda uygulanacak. Program, öğretim konuları demektir. Bir derste okutulacak konuları içeren program, izlence demektir. 

172 sınıf düzeyinde ve 53 ders programı için hazırlanan taslakta değişiklikler yapıldı.

Bu değişikliklerde;  

. Atatürk ve Atatürkçülük konuları azaltılıyor.

. İsmet İnönü, Lozan önemsizleştiriliyor. 

. Laik Cumhuriyetten çok sürekli Osmanlı vurgusu yapılıyor.

. Demokrasi mücadelesi yalnız 15 Temmuz’da yapılmış gibi bir izlenim veriliyor.

. Türkiye tarihini bir bütün içerisinde vereceğiz diye Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarındaki gelişmeler sıradanlaştırılıyor.

. Çağdaş dünyanın kabul ettiği evrim kuramı, bütün uyarılara karşın yeni programda yer almıyor, onun yerine cihat getiriliyor.

Bu program değişikliği geri çekilmeli; yeniden, uzmanların, öğretmen örgütlerinin, demokratik kuruluş temsilcilerinin katıldığı toplantılarda yeni taslak hazırlanmalıdır.

Milli Eğitim Bakanlığının çıkardığı 24.6.2017 tarihli yönetmeliğe göre bundan sonra yeni açılacak okullarda mescit açmak zorunludur. Bu açıkça eğitimin laiklik ve bilimsellik ilkelerine aykırıdır.

 

Milli Eğitimin Karnesi:

Dönem yarısı ve yıl sonunda öğrencilere karne verilir. Bu karneler çok nesnel olmasa bile öğrencilerin derslerdeki durumlarını gösterir. Çocuk kırık notlarını çalışarak düzeltmek için uğraşır.

Gelenektir, bir karne de Milli Eğitim Bakanlığı’na, bu örgütün başındaki bakana verilir. Bu karnede de bakanlığın öğrenciler, öğretmenler, eğitimle ilgili aldığı olumlu, olumsuz durumlar değerlendirilir.

2017 yılında tarikatların elinde bulunan yurtların Milli Eğitim Bakanlığına geçmesi olumlu bir adımdır. Ancak Milli Eğitim Bakanlığı kendisi ulusallık, bilimsellik niteliğini bırakmış gibidir. Yukarıda da söylediğimiz gibi yapacağı işleri yaptığı anlaşmalarla dinsel vakıflara bırakmıştır.

Elbette 2017 yılında özveriyle çalışan, öğrencilerin, öğretmenlerin, kuruluşların eğitimle ilgili sevindirici, içimizi ısıtan çalışmaları da oldu. Köy okullarını öğrencileriyle badana yapan, sobasını yakan, öğrencilerini her türlü olumsuzluğa karşın çağdaş yetiştirmek için çırpınan öğretmenler de var.

Başta özveriyle çalışan öğretmenler olmak üzere bin bir yokluk ve yoksunluğa karşın çağdaş eğitimden ayrılmayan öğrencileri kutluyoruz.

Yasaları açıkça çiğneyen ülkemiz eğitimine küme düşüren Milli Eğitim Bakanının ve ona bağlı Milli Eğitim Bakanlığının eğitim karnesine kırık not veriyoruz. Bu kırık notu simgesel derslerle değerlendiriyoruz:

Adında bulunan “Ulusallık” dersinden zayıf,

“Bilimsellik” dersinden zayıf,

Eğitimin parasız bir hizmet olması gereken “kamusallık” dersinden zayıf,

Laik eğitim dersinden zayıf,

PISA ve OECD değerlendirmesinden zayıf,

Genel Kültür ve davranıştan zayıf. 

Kendisini 2018 yılında toplamasını, Anayasaya ve Milli Eğitim Temel Yasası’na uymasını diliyoruz.

 

 

Mustafa Gazalcı